aşırı internet kullanımı depresyon yapıyor aşırı tuz kalbe zarar
Şub 05

Bilim adamlarına göre antioksidanların fazlası da zarar…


Beslenme uzmanları antioksidan özellik taşıyan gıdaların herkesin diyetinde mutlaka olması gerektiğini savunuyor. Ancak bilim adamlarına göre bu gıdalardan aşırı tüketmek, vücutta antioksidan fazlası yaratıp istenmeyen sonuçlara neden olabilir.

Mercimekten yaban mersinine, bademden brokoliye kadar birçok gıdayı uzmanlar öve öve bitiremiyor. Bu gıdaların kalp rahatsızlıklarını ve kanseri önleyerek insan ömrünü uzattıkları, hatta cinsel isteği arttırdıkları söyleniyor. Ancak son yapılan araştırmalara göre, bu “süper gıdalar”dan çok fazla tüketmek, vücudun hassas besin dengesini sağlamaya yardımcı olan “pro-oksidan” seviyesini düşürüyor.

Antioksidanlar, kas ve organların yıpranma hızını azaltırken, pro-oksidanlar bu hızı arttırıyor. Vücutta yüksek miktarda antioksidan bulunduğunda bu hassas denge bozulabiliyor ve özellikle yaşlılarda nefes darlığı ve kas fonsiyonlarında azalmaya neden olabiliyor.

Journal of Applied Physiology dergisinde yayımlanan araştırmada görev alan Steven Copp, “İnsanlar, antioksidan ve pro-oksidan dengesinin ne kadar hassas olduğunu fark etmiyor,” diyor. “Hastalara yüksek dozda antioksidan verip bunun yararlı bir etkisi olacağını farz edemezsiniz. Bunu yaparak, farkında olmadan problemin kötüleşmesine bile neden olabilirsiniz. Hastalara daha fazla antioksidan önermeden önce, vücutlarını fizyolojik açıdan iyice incelemek gerekir,” diyerek konunun önemine dikkat çekiyor.

Peki, o zaman ne yememiz gerektiğini nasıl anlayacağız? Ve daha da önemlisi, hangi gıdadan ne kadar yiyeceğiz? Copp’a göre bunun cevabı basit: “Tat alma duyunuz ve iştahınız size ne diyorsa onu yiyin.”

Leave a Reply

site haritası, sitemap

web sites

sohbet et netlog sohbet sohbet odaları sohbet odalari chat islami sohbet dini sohbet chat iyinet frmtr trkygnclr webmaster seo yarışması zayıflama lida fx15 ve biber hapı zlfvbh zayıflama lida fx15 ve biber hapı zlfvbh sohbet sohbet chat